22/05/13

Filled Under: , , , ,

Misteri wajah di sebalik MASKED MAGICIAN

Ahli silap mata bertopeng yang paling dibenci oleh ahli silap mata yang lain. Kerana dia membongkar semua "helah" yang sering digunakan oleh semua ahli silap mata. Jom Layan.

Namanya Val Valentino . (lahir 14 Jun 1956), seorang ahli silap mata Bertopeng yang meraih kemasyhuran dengan membintangi empat program khas membongkar rahsia silap mata sihir di Rangkaian Fox, dengan menggunakan nama panggung Masked Magician.

Valentino dilamar oleh FOX, di Las Vegas. Setelah rundingan. Valentino menandatangani kontrak untuk melakukan penggambaran, dan berjanji bahawa ia hanya akan mendedahkan rahsia di balik ilusi tua. Namun, ketika program ditayangkan, ilusi banyak yang lebih baru juga terungkap. Hal ini mencetuskan kontroversi, kerana banyak ahli silap mata lain yang merasa kurang senang.

Valentino bukanlah seorang ahli silap mata yang handal, dia tidak pernah menciptakan silap mata yang baru.

Sekitar tahun 1996-1998, Val dikenali sebagai Masked Magician dan kemudiannya membintangi program tv magic biggest secret finally revealed? Tidak jelas apa yang menyebabkan dia untuk melakukannya, tapi Val "bersara" setelah empat tawaran khusus dan mendedahkan identitinya kepada awam.

Selepas bersara Val berhijrah ke luar negara, mula-mula di Brazil, dimana popularitnya mendadak naik. Masked Magician Mania berjaya meningkatkan rating program tv disana. Selepas itu dia berhijrah pula ke Jepun, dia diterima ramai di sana.


Inilah orang yang pertama mendedahkan siapa lelaki dibalik topeng misteri tersebut. Harry Anderson, seorang ahli silap mata juga.

Nah inilah wajah sebenar Val Valentino....



0 comments:

Catat Ulasan