7/05/13

Filled Under: , , , , ,

Legging untuk Lelaki Jadi Trend Fashion Terburuk di Amerika



LEGGING untuk lelaki yang dikenali sebagai meggings dipilih menjadi trend busana tahun lalu yang paling dibenci di Amerika Syarikat (AS). Ini adalah hasil tinjauan pendapat yang dilakukan oleh CouponCodes4U.com terhadap 2.107 warga AS yang 'tertarik pada mode dan trend terkini dan trend'.

Meggings dipilih sebagai busana terburuk 2012 oleh 57% wartawan. Kedudukan kedua dan ketiga adalah mengenakan busana animal print dari kepala sampai kaki (53%) dan onesies (49%).

Sedangkan sepuluh besar busana terburuk lain secara berturut-turut adalah kacamata tanpa lensa, piyama, memakai atasan dan bawahan denim secara bersamaan, overalls, flip-flop platform, headband yang dikenakan di dahi, dan sandal gladiator.


Responden juga ditanya sama ada mereka pernah mengenakan salah satu trend yang dianggap 'buruk' atau tidak. Anehnya, 56% daripada mereka mengaku pernah memakainya.

Di antara orang-orang yang ditinjau, 37% mengenakan item tersebut agar kelihatan bergaya, 29% mengaku mereka menyukai item pakaian tersebut pada saat itu, dan 21% mengatakan mereka memakainya hanya kerana itu adalah hadiah dari orang lain.


Mark Pearson, chairman laman tabungan yang melakukan kajian itu, berkata dalam sebuah keluaran, "Sangat menarik untuk melihat bagaimana orang Amerika tertarik pada trend fashion terbaru. Apa yang mengejutkan saya adalah berapa banyak pengguna mengaku bahawa mereka tidak hanya memakai trenfashion yang bersangkutan, tetapi banyak dari mereka bahkan menyukai item tersebut pada masa itu. "

0 comments:

Catat Komen