7/05/13

Filled Under: , ,

Ultrabook Windows 8

Asus VivoBook S500

Pengguna sekarang ini lebih gemar menggunakan ultrabook kerana menurut mereka ia ringan, memudahkan banyak kerja selain mempunyai pelbagai keupayaan yang lain.

Disebabkan aliran pengguna kini lebih kepada ultrabook, membuatkan sebahagian besar pengeluar barangan elektronik mulai mengeluarkan model ultrabook mereka. Antaranya adalah Asus, pengeluar komputer terbesar dunia dengan ultrabook terbaru mereka dikenali sebagai Asus VivoBook S500.


Model ini adalah ultrabook skrin sentuh dengan gaya rekaan metalik. Permukaan luarannya dibuat dari aluminium dengan rekaan seperti garisan kecil, membuatkan ia kelihatan lebih bergaya.

Selain itu, ia mempunyai fungsi panel skrin sentuh kaca berukuran 15.6 inci multitouch dengan dukungan resolusi 1366×768 piksel. Sedangkan untuk meningkatkan daya sistem didalamnya, ultrabook Windows 8 ini disokong sepenuhnya oleh prosesor Intel Core i7-3517U yang digabungkan dengan GPU Intel GMA HD dan RAM 4GB.

Selain meningkatkan pemacu keras kapasiti 250GB/500GB, ultrabook ini juga mengemas cache SSD sebesar 24GB untuk melakukan booting dan membuka aplikasi dengan pantas.

Tak hanya itu saja, ia juga dilengkapi beberapa fungsi lain seperti Bluetooth 4.0, WiFi 802.11b/g/n, webcam HD, built-in speaker, mikrofon, D-sub, HDMI video output, kxnxktor USB 3.0, teknologi SonicMaster, dan bateri 3-cell lithium-polymer yang mampu memberi daya tahan pengoperasian hingga 5 jam lamanya.

0 comments:

Catat Komen