14/05/13

Filled Under: , , , , ,

iPad Atau Anak : Mana Lagi Penting?


Setiap daripada kita hari ini sudah mampu memiliki teknologi canggih zaman kini. Sebut saja iPad, Samsung Galaxy s3, iPhone dan pelbagai benda canggih dengan Android dan iOS-nya. Namum ada satu cerita yang aku terbaca dekat satu forum ni. Kisah manusia di zaman moden tapi akhlaknya macam orang zaman batu atau jahilliyah. Seorang ibu sanggup memaki hamum anak kandungnya sendiri disebabkan anak hilangkan iPad milik ibunya. iPad atau anak? Mana yang lagi penting. Memanglah harga iPad tu mahal, tapi berapakah nilai harga seorang anak?


sedih ble dgr cerita dr sorang kawan aku ni

kejadian blaku sabtu lps time otw nk p johor..time dia bhenti kt RnR nk mkn..dia tgk ade satu family ni ..ade 2 org anak, sorang ni bb lg n sorang lg dlm darjah 1 kot..si mak ni nk makn dia suruh anak darjah 1 ni pegang ipad...time byr tu anak dia lupa nk ambik tinggal atas meja...mak dia nk g ambik hilang ade org ambik doh...

mak budak ni mjerit2 marah kt anak dia mcm org kena rasuk..

mak dia ckp : pegi ko jgn ikut aku, ko bukan anak aku lg sambil tolak2 anak dia..aku myesal lahirkan ko kt dunia...

bdk tu bdiri tak bgerak2 n tkebil2 tgk mak dia mcm 2..tp bdk tu xnangis pun..semu org kt tepat mkn tkejut ble tgk situasi tu..Ya ALLAH kcian kt bdk tu..

wlpn aku xda kt tepat tu n tgk sdiri .hati ni sayu n sedih je ble dgr cerita kwn aku ni ..sanggup sorang ibu ckp mcm tu kt anak dia hanya disbkan ipad..

0 comments:

Catat Komen