14 Mei 2013

7 Wanita Pelik Seluruh Dunia

By on 14:02

1. Maria Jose Cristerna (Wanita Vampire)



Maria Jose Crsiterna, ibu kepada 4 anak ini berasal dari Mexico telah memilih jalan hidup yang pelik malah terlalu kejam untuk ditiru. Cristerna, mengubah penampilannya dengan mencacahseluruh tubuhnya dan memasang titanium di bawah kulit muka dan dahinya untuk membuat kesan seperti tanduk. Wanita berusia 35 tahun tersebut juga mengubah giginya untuk menciptakan taring panjang untuk melengkapi penampilannya sebagai "Wanita Vampire".

2. Elaine Davidson (Memiliki 6925 Tindikan)


Elaine Davidson, wanita berasal dari Brazil yang menerima gelar The Most Pierced Woman dari Guinness Book of Record pada Mei 2000. Bukan kerana memiliki 6925 tindikan di tubuhnya, termasuk 1500 tindikan internal. Pada tahun 2000, Elaine memiliki 462 tindikan di tubuhnya, termasuk 192 di wajahnya. Namun jumlah tindikannya kini sudah mencapai 6925 tindikan, termasuk tindikan di bahagian ‘vital’. Pada Februari 2009 yang lalu, wanita ini mengaku sudah merasakan sakit dari seni piercing yang dia sukai ini, sehingga dia pun tidak mau lagi menambah jumlah tindikan di badannya. Tindaik yang dimilikinya ini dianggar seberat 3 kilogram.


3. Bae Dal Mi (Tak Pernah Cuci Muka)


Bae-Dal-mi. Seorang gadis berusia 20 tahun berasal dari korea. Kebiasaan ini bermula ketika dirinya jatuh cinta dengan make-up pada usia 14 tahun. Semenjak itu, make-up yang digunakannya semakin tebal. Dia mengatakan bahawa benda yang paling penting dalam hidupnya adalah cermin. “Saya selalu melihat kedalam cermin dan membawanya setiap saat,” ujarnya pada sebuah acara variety show di korea. Meskipun dirinya termasuk cantik tanpa make-up, ia tetap merasa tidak puas dengan penampilannya “Saya ingin melakukan pembedahan plastik di 10 tempat,” ujarnya.

4. Staysha Randall (Memiliki Tindikan 3200)


Staysha Ranall, berumur 22 tahun mempunyai kaki, tangan dan punggungnya di tembus 3200 jarum, dengan tujuan untuk mencatat rekod Guiness yang baru, di Las Vegas. Dia dan penindik tubuh Bill Robins telah menetapkan untuk menindik 3600 jarum, tetapi apabila ditusuk dengan 3200 jarum sepanjang 1.5 inci, Staysha mulai merasa sakit.

5. Ji Hyun (Tak Pernah Gosok Gigi)


Ji Hyun Ji, Gadis berusia 20 tahun yang menjadi bintang di rancangan Mars Virus program televisyen paling popular di Korea Selatan ini mengaku tak pernah lagi menggosok giginya sejak 10 tahun lalu. Setiap hari, dia hanya mengelap gigi depannya.

6. Cindy Jackson (Melakukan Pembedahan Plastik Terbanyak)


Jika dilihat sepintas lalu Cindy Jackson nampak muda berbanding usianya yang sudah menjangkau 55 tahun. Cindy telah menjalani pembedahan plastik yang ekstrem sebanyak 52 kali bagi mengubah wajah dan tubuhnya. Kini wanita ini pemegang rekod pembedahan plastik terbanyak di dunia. 

7. Julia Gnuse (Tatu Seluruh Tubuh)


Julia Gnuse berasal dari California, memasuki Guinness Book of Records kerana telah berjaya mencacah tatu 95%  pada tubuhnya. Julia Gnuse awalnya mentatu tubuhnya kerana penyakit kulit yang dideritanya, Penyakit yang disebut Porfiria ini membuat kulitnya mudah rosak jika terkena sinar matahari, dan untuk menutupinya cewek ini mulai mentatu tubuhnya. Sekarang tubuh Julia Gnuse 95% tertutup dengan tatu, mulai dari Mickey Mouse, Kizz Band, The Beatles, dan beragam tatu lainnya. Sekarang tubuhnya bagai canvas hidup Pop Art.

 

En. eddie