2/01/13

Filled Under: , ,

Nokia Kinetic : Buat yang anti iPhone



Kepada semua peminat-peminat gadget terkini, ada berita baik untuk anda semua. Selain daripada menggunakan iPhone sebagai lambang kekayaan korang dalam kehidupan, apa kata kita beralih pulak dengan phone daripada pak cik Nokia. Ingat lagi pak cik Nokia? Takkanlah tak ingat, zama-zaman 3310 menjadi kegilaan dulu, janganlah lupa ye!
But now, Nokia concept phone yang baru ni sangat mengujakan. Diberi nama sebagai Nokia Kinetic, phone ini sememangnya memberikan kelainan yang tersendiri daripada phone yang lain, termasuklah berlainan daripada iPhone cap Apple itu sendiri. Cakap banyak tak guna, korang tengok ah dulu gambar-gambar Cokia Nokia Kinetic ni dulu.



Fakta menarik yang anda perlu tahu mengenai Nokia Kinetic:
1. Sebarang aktiviti luar kawalan seperti menerima panggilan,sms atau alarm berbunyi akan membuatkan phone ini berdiri dengan sendirinya jika ia diletakkan di atas permukaan yang rata seperti meja. Pergerakan ini disebabkan terhasilnya pengalihan berat daripada base phone itu sendiri menggunakan konsep elektromagnet.
2. Jika korang nak matikan alarm atau dismiss call, just tap je pada phone Kinetic ni secara lembut. Ianya akan turun semula. Cool kan?
3. Idea Nokia Kinetic ni datangnya daripada designer British, Jeremy Innes-Hopkins.

D
an sebenarnya, Nokia Kinetic ni masih lagi dalam Concept Phone. Belum lagi dihasilkan. Dan kemungkinan semua konsep yang sedia ada ni dikekalkan, agak tipis. Semoga phone ni berjaya ah buatkan ramai orang tak beli iPhone!