24 Jan 2013

5 ilmuan dunia yang masuk Islam

By on 11:36

1. Maurice Bucaille, masuk Islam kerana jasad Fir’aun



Dalam pengkajiannya, dia terkejut setelah menemukan sisa-sisa garam yang melekat pada tubuh jasad mumia firaun adalah bukti terbesar bahwa dia telah mati kerana tenggelam. Sedangkan berita ini telah dibicarakan kaum muslimin sejak dahulu lagi, bagaimana ianya boleh berlaku..??


2.Jacques Yves Costeau, Jumpa Islam Dalam Lautan



Seorang ahli selam Perancis untuk suatu dokumentari. Saat-saat pelik apabila dia menemukan mata air di dasar laut dimana ianya bersifat tawar dan sedap. Apa yang peliknya, air tersebut tidak bercampur dengan air masin dan seolah-olah ada dinding yang memisahkan kedua-dua air tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor muslim dan menceritakan fenomena ganjil itu kepadanya. Profesor tersebut lalu teringat ayat Alquran tentang bertemunya dua lautan (surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering dikaitkan dengan Terusan Suez.

Ayat itu berbunyi: “Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu, antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui masing-masing”.

Kemudian dibacakan surat Al-Furqan ayat 53 : “Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi.”


3. Demitri Bolykov, saat yakin matahari akan terbit dari Barat



Dari hasil kajiannya sebagai seorang ahli fizik, dia mempercayai bahawa suatu masa nanti metahari akan terbit melalui barat.

4. Dr.Fidelma O’Leary, menemukan rahsia sujud dalam solat



Dalam penelitian sebagai seorang doktor berkenaan fungsi otak:

Akhirnya dia menemukan bahwa ternyata darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia secara sempurna kecuali ketika seseorang tersebut melakukan sujud dalam solat. Bererti, kalau manusia tidak menunaikan ibadah solat, otak tidak dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal.

5. Profesor William, menemukan tumbuhan yang bertasbih



Ringkasan:

Menemui getaran halus ultrasonik yang tertransfer dari alat perakam menggambarkan garis-garis yang membentuk lafaz Allah dalam layar. Para ilmuwan Inggeris ini lantas terkagum-kagum dengan apa yang mereka saksikan.

 

En. eddie