9/01/11

Filled Under: , , , , ,

Adakah Facebook untuk Shutting Down? Just Another Internet Hoax



"Facebok akan tamat pada tarikh 15" adalah "berita" yang telah tersebar dengan cepat di seluruh web tidak jelas apakah penipuan bermula dari rumor di Facebook atau dengan laman web yang disebut WeeklyWorldNews.

WeeklyWorldNews mengatakan "pengguna akan tidak lagi dapat mengakses akaun Facebook" mulai tanggal 15 Mac kerana "menguruskan laman telah menjadi terlalu stres." Pergi Artikel mengutip untuk pengasas Mark Zuckerberg mengatakan, "Saya hanya ingin kehidupan lama saya kembali . "

Website, bagaimanapun, telah membuat tuntutan palsu di masa lalu, termasuk Michelle Obama sedang hamil, dan Michael Jackson yang terlihat di bulan selepas kematiannya.

Hal ini prank online membuat untuk korban terbaru di garis hoax kematian internet baru-baru ini, seperti Adam Sandler, Aretha Franklin dan Owen Wilson.

Dan "berita" tiba hampir seminggu selepas pelaburan sebanyak $ 500 juta dalam Facebook oleh Goldman Sachs Group Inc dan pelabur Rusia.

Tapi itu bukan kali pertama rangkaian sosial telah menghadapi rumor tipuan-sama menyebar kembali pada tahun 2007.

"Hoax adalah usaha untuk mengelabui penonton menjadi percaya sesuatu yang salah adalah nyata. Dalam untuk beberapa hoax ini bermunculan di mana-mana, "kata keterangan suatu kelompok yang disebut" to Hoax "di Facebook.

Kumpulan ini menyarankan untuk menjimatkan bandwidth dan tidak perlu pemahaman palsu dan "menggunakan akal sehat anda sebelum anda meneruskan mesej" untuk teman-teman di Facebook, dengan tip untuk "menyalin beberapa teks dari mesej ke dalam medan carian Google dan lihatlah hasil carian bahawa mesin carian mencari untuk anda "sebagai titik permulaan.

0 comments:

Catat Ulasan