12/01/12

Filled Under: , , ,

Rumah Paling Sempit Di Dunia


Bayangkan korang tinggal di dalam rumah yang mempunyai kelebaran hanya 6 kaki dan panjang 21 kaki, sempit sangat tue.


Rumah kecil yang dimiliki Iain dan Rachel Boyle ini dibina di lorong antara dua bangunan.

Walaupun kecil rumah ini tetap mempunyai lobi masuk, dapur dan bilik pancuran di tingkat bawah, satu ruang tamu di aras pertama dan sebuah bilik tidur di tepi bumbung.

En Iain dan Mrs Boyle percaya yang bekas tapak kandang keldai ini adalah rumah teres paling sempit di Britain, telah menulis kepada Guinness World Records untuk memastikan fakta ini betul dan tepat.


Pasangan yang menjalankan perniagaan penerbitan ini, membeli bangunan dalam kawasan Hollingdean Brighton pada harga £8,000 (RM 42,000) pada 12 tahun yang lalu.

Mereka membelanjakan £15,000 (RM 79,000) bagi dekorasi dalaman dan sekarang sedia untuk disewakan.

Dapur di tingkat bawah mempunyai sebuah pintu untuk taman, yang juga mempunyai kelebaran sama seperti rumah dan 10kaki panjang.


Sebuah tangga menyediakan akses ke ruang kediaman - keluasan yang cukup-cukup untuk sebuah sofa dua tempat duduk - dan satu tangga tarik untuk kawasan katil.

Pasangan itu berharap anak-anak lelaki mereka Joe, 14, dan Charlie, 11, satu hari Dapur di tingkat bawah mempunyai sebuah pintu untuk taman, yang juga mempunyai kelebaran sama seperti rumah dan 10kaki panjang.


Sebuah tangga menyediakan akses ke ruang kediaman - keluasan yang cukup-cukup untuk sebuah sofa dua tempat duduk - dan satu tangga tarik untuk kawasan katil.

Pasangan itu berharap anak-anak lelaki mereka Joe, 14, dan Charlie, 11, satu hari nanti berpeluang untuk tinggal di rumah kecil ini. berpeluang untuk tinggal di rumah kecil ini.