28/02/11

Filled Under: ,

Khasiat minum air kosong

Manfaat meminum air putih/kosong:

1. Menetralisir racun dalam tubuh
2. Membakar lemak
3. Membersihkan racun dalam ginjal

Minum air dan tetap sehat dan aktif. Untuk siapa saja yang suka Minum air ais(air dingin).

Hal ini sangat masuk akal, orang Chinese dan Jepun minum teh panas(tanpa gula&susu) setelah makan, bukan air ais. Mungkin ini saatnya bagi kita untuk menukar kebiasaan tersebut.


Mungkin sangat nikmat minum air ais setelah makan, namun air ais akan membekukan lemak yang baru saja kita makan . Dengan membekunya lemak akan memperlambat pencernaan.

Ketika lemak yang membeku ini bereaksi dengan asam, lemak akan dipecah dan diserap intestine lebih cepat dibanding makanan pada. Dengan cepat akan berubah menjadi lemak dan dapat menimbulkan barah . Sangat disarankan untuk menkonsumsi sup panas atau air hangat setelah makan. Air mineral pon okay gak kalo korang rajin..


Masa yang sesuai untuk minum:

1-minum 2 gelas air masak SELEPAS BANGUN TIDUR. ianya membantu mengaktifkan organ dalaman.


2-minum segelas air masak 30 MINIT SEBELUM MAKAN. ianya membantu penghadaman dan membuat perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.


3-minum segelas air masak SEBELUM MANDI. ianya membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.


4-minum segelas air masak SEBELUM TIDUR. ianya dapat mengelakkan strok dan terkena sakit jantung ketika tidur.


Kesimpulannya kita sangat2 digalakkan untuk minum air masak sekerap yang boleh dengan kadar yang secukupnya untuk kesihatan badan kita. Dan masa yang dinyatakan di atas adalah masa yang baik untuk minum air.

0 comments:

Catat Ulasan