24/02/11

Filled Under:

Profil Maher Zain Dan Sejarah Hitam Hidupnya


Siapa Maher Zain?

Beliau dilahirkan pada 1981 di Lubnan dan dibesarkan di Sweden. Mula berjinak dengan muzik pada usia 10 tahun dan mempunyai ijazah sarjana muda "Aeronautical Engineering".


Album pertama beliau bertajuk "Thank You Allah" mempunyai 13 traks dan 2 lagu bonus dan dilancarkan pada 1 November 2009. Lagu-lagu beliau telah mendapat tempat dihati peminat dan telah mendapat liputan lebih 1 juta orang melalui Youtube.


Sejarah Hitam:

Pada ketika dulu, dia pernah terbuai dengan keseronokan duniawi. Bergelar pengunjung tegar pusat hiburan, meneguk minuman beralkohol serta menjadikan najis dadah sebagai peneman, penyanyi dan produser yang berhasil menghipnos pengikut dari seluruh dunia, Maher Zain, 29, secara terbuka berkongsi kekhilafan dirinya.

Berterus-terang, tidak pernah terlintas di ruang fikirnya ingin berdampingan dengan gelaran anak seni. Jejaka kacak berketurunan Lebanon dan dibesarkan di Sweden itu, sebaliknya punya alasan sendiri untuk tegak berdiri dalam belantika hiburan lantas mengalunkan kelunakan vokalnya yang dibalut puji-pujian kepada Sang Pencipta.

Baca kisah penuh daripada Maher Zain sendiri di sini: 
Maher Zain Pernah Lalai.

0 comments:

Catat Ulasan