21/03/11

Filled Under: , ,

Tips cara menghadapi kesunyian

Tips cara menghadapi kesunyian
Orang merasa kesepian untuk beberapa alasan, seperti tidak mempunyai cukup banyak teman, tidak tahu bagaimana menjadi dekat dengan orang yang mereka kenal, atau tidak diterima oleh orang-orang mereka cuba berteman.

Semua orang mengalami kesepian. Beberapa manusia lebih diterima secara sosial. Beberapa orang yang cuba untuk menjadi sosial sosial tetap menolak, dan beberapa mengalami kesulitan bahkan berusaha.




1. Sedarilah bahawa kita semua merasa kesepian. Ini tidak bermakna ada sesuatu yang salah dengan anda. Kami amat rentan terhadap kesepian ketika kita membuat peralihan, terutama untuk yang lebih baik. Jika anda berubah, seperti menjelajah alternatif baru dan jalan untuk diri sendiri, anda pasti mendapatkan sedikit kesepian ketika anda mencari orang yang berkongsi minat yang baru dan fikiran anda.


2.Call atau mendapatkan bersama-sama dengan orang yang anda kenal, bahkan jika mereka tidak siapa anda ingin bersama sekarang. contact Manusia membuat kenalan lebih mudah. Ini termasuk ibu anda dan orang di kaunter. Lebih banyak mendengar daripada bicara. Mendengar, dan menggambar orang keluar akan memperdalam kenalan anda lebih daripada sekadar bercakap tanpa henti tentang diri anda. Jangan buang sambungan yang ada, ini yang harus anda saat ini.


3.Dapatkan terlibat dalam sesuatu di mana anda akan bertemu orang. Jika anda sangat pemalu, mencari kumpulan untuk kegelisahan sosial, bahkan jika itu harus online (jelas lebih baik jika tidak). Lihatlah tempat-tempat seperti Craig's List untuk kegiatan di kawasan anda. Sukarela boleh membantu. Tapi jangan menghadiri acara dengan idea membuat teman atau bertemu orang-orang. Terlalu menuntut adalah tanda kesepian. Cuba untuk pergi dengan tanpa harapan apapun, dan menikmati diri sendiri terlepas dari apa yang berlaku.


4.Mencabar diri untuk mengambil inisiatif dalam hubungan sosial bila-bila masa anda boleh. Anda bertanya orang itu, jika mereka mahu berbual, mengambil kopi, apa pun. Ingat berapa banyak anda suka ketika orang tertarik kepada anda. Ingat juga, bahawa anda sedang cuba untuk membuat sebuah tempat untuk diri sendiri dalam kehidupan orang lain. Jangan berfikir bahawa hanya menunjukkan up akan memenangi rakan-rakan anda segera. Hal ini dapat menjadi proses yang panjang, telaten, dan kebanyakan orang yang anda temui sudah memiliki teman-teman mereka sendiri dan kehidupan. Anda harus sentiasa menunjukkan minat pada orang lain sebelum mereka akan menunjukkan minat pada anda, jika mereka pernah melakukannya.


5.Mengambil risiko tentang mendedahkan diri sendiri. Katakanlah apa yang ada di fikiran anda, jika kelihatannya sama sekali kemungkinan orang lain akan menerima. Hal ini dapat sakit ketika bumerang, tapi it's worth it satu juta kali lebih jika bekerja.


6.Ingat bahawa kita semua sendirian di dalam kepala kita, kita lahir dan mati sendirian, tidak ada yang istimewa. Setiap orang yang pernah hidup telah kesepian. Cinta tidak akan ada tanpa kesepian untuk menginspirasi itu. Lihatlah kesepian anda dengan pegawai tinggi.


7.Perhatikan perbezaan antara kesepian dan kesendirian. Bayangkan ini adalah hari terakhir anda pernah akan sendirian. Apa yang akan anda lakukan?


8.Berhubung dengan komuniti dalam talian. Kadang-kadang boleh membantu. Jika anda bersedia membantu orang lain juga sebagai membantu diri sendiri, semak Telefon Buddies tidak peer kaunseling masyarakat. Ingat untuk selamat ketika online walaupun tidak semua orang yang mereka katakan dan predator pakan off kesepian.


9.Ketika merasa kesepian, jangan membiarkan diri untuk berkubang dalam kesepian anda. Lakukan sesuatu, apa saja! Berjalan-jalan, naik basikal anda. Layani kegiatan dan hobi, cuba hal-hal baru. Mempunyai pengalaman memberikan asas atas mana anda boleh berkomentar dalam situasi sosial yang lebih (sehingga bercakap dengan orang lebih) dan memulakan perbualan yang akan menarik orang lain.

1 comments:

  1. salam....

    kadang2 kita perlu detik yg sunyi..perlu bermuhasabah pada Ilahi..

    BalasPadam