11/03/11

Filled Under: ,

Tsunami Melanda Jepun hari Ini ( Video )

05:36 | Diperbarui rangkaian televisyen di seluruh dunia membawa rakaman dramatik, sebahagian hidup, dari tsunami yang melanda Jepun utara setelah gempa berkekuatan 8,9 besar terjadi di lepas pantai.

The Associated Press diposting video dari NHK Jepun pada saluran YouTube mereka, yang pertama menunjukkan tsunami menyapu bangunan seperti membawa puing-puing di sebuah petak luas lahan pertanian:



Lain menunjukkan kapal dan kereta dicuci di bawah jambatan sebagai air bergegas pedalaman:



Salah satu pengguna YouTube di Tokyo diposting video dari awal gempa. "Aku berhenti syuting ketika barang mula turun di mana-mana di kantor, jadi saya lari keluar," tulis MrLifeYou.



Laporan Al Jazeera berbahasa Inggeris sudah termasuk rakaman dari dalam ruangan berita dari seorang penyiar Jepun ketika gempa hit:



Kabar berbahasa Inggeris rangkaian Russia Today posted a video di saluran YouTube yang mengaku menjadi rakaman televisyen litar tertutup dari tsunami memotong lapangan terbang.



Sebuah FullGoals1000 pengguna YouTube diposting video yang muncul untuk menunjukkan kedai di Jepun di mana pekerja, pelanggan dan barang di rak dengan kekerasan mengguncang gempa.



berita ini aku translate...kalau nk baca berita asal klik bawah...
sumber

0 comments:

Catat Ulasan