14/09/11

Filled Under:

5 Cheeses Paling Mahal

5.Gorau Glas
Keju biru susu lembu ini dibuat oleh Margaret Davies dari Dwyran, Anglessy dan mempunyai reputasi untuk menjadi keju yang paling mahal di UK. Ia memenangi anugerah di seluruh Eropah dan menggunakan tenaga buruh secara itensif
Harga: $ 40/pound

4. Bitto  
  
Bitto dibuat dari campuran lembu Sweden Brown dan orbic susu kambing pada ketinggian minimum 1,500 meter - dan hanya di antara bulan Jun dan September
Harga : $ 55/pound

3. Moose cheese

 Jika anda pernah di Bjurholm, Sweden, pasti berhenti oleh Dewan Moose, tenusu 59 ekar rusa Amerika utara di mana anda boleh bertemu Gullan, Haelga, dan Juno. Rusa Amerika utara tiga wanita ini telah ditinggalkan oleh ibu mereka dan diambil oleh keluarga Johannson. Mereka kini melihat Johannsons "seolah-betis mereka sendiri," yang besar kerana memerah susu rusa Amerika utara 1,000 paun di bawah apa-apa syarat lain mungkin akan menjadi mustahil - pasti berbahaya. Rusa Amerika utara hanya lactate 3-5 bulan pertama tahun ini dan memerlukan tender kebanyakan pengendalian semasa memerah susu sejak gangguan boleh menyebabkan haiwan untuk mendapatkan flustered dan "kering." Setiap haiwan mengeluarkan kira-kira segelen susu sehari jadi ladang meletakkan kira-kira 660 paun keju rusa Amerika utara bermentega setahun.
Harga : $ 500/pound 

2. Caciocavallo Podolico
  
Keju ini sangat popular dan digunakan secara meluas di selatan Itali. Namanya bermaksud "keju kuda." Nama tidak datang dari jenis susu yang digunakan untuk menghasilkan (jelas / bersyukur), tetapi dari fakta yang kembali ke hari, ia telah digantung dari belakang kuda supaya ia boleh dibawa semasa ia sembuh. Keju yang mempunyai bentuk tersendiri pir dan kulitnya berkilat dengan mengisi putih berkrim. Ia datang daripada susu baka Itali lembu yang jarang, Podolica, yang hanya menghasilkan susu pada bulan Mei dan Jun.
 Harga : $ 650/pound  

1. Ass (Donkey) Cheese
  
Home 100 Balkan keldai, Nature Reserve Zasavica Khas sepanjang Sungai Zasavica menghasilkan keju susu keldai salai yang mereka panggil "Merengek." Mereka bersumpah harga lucah keju terus ada hubung kait dengan nilai susu, yang masuk akal kerana satu kilogram keju memerlukan 25 liter susu.
Harga : $ 700/pound