26/07/12

Filled Under: , ,

Logo 55 Tahun Kemerdekaan Malaysia


Salam, lama tak updates blog ini. sibuk memanjang. Masa semakin suntuk. Cuma tinggal beberapa hari lagi buat aku. Puasa tahun in juga akau rasakan lain macam, tidak sama dengan puasa yang lepas. Apatah lagi semangat sambutan kemerdekaan lagilah tiada menberi kesan kepada aku. Debaran yang kian terasa. Bergelora diantara rasa suak dan gementar.

Apa cerita kemerdekaan tahun ini yang sudah masuk 55tahun kita bebas daripada penjajah ( walaupon ada orang cakap negara kita tidka pernah dijajah ). Bersempena bulan kermerdekaan ini kita sering disajikan dengan cerita-erita patriotik untuk menbangkitkan semangat cintakan negara.

Namum ada cerita yang tidak sedap didengar pada sambutan kemerdekaan kali ini. Kecoh pasal logo kemerdekaan kali ke 55 tahu ini tidak sesuai dan buruk tidak menepati citarasa rakyat Malaysia yang semakin maju. Ramai yang tidak sukakan design-nya kerana seperti hasila rekaan disaat akhir atau hasil lukisan budak hingusan.

Ada ayang tidak kena, atau disengajakan. Dan tidak pasti kenapa kerajaan mengambil logo ini. Malah juga turut dipertikaikan kerana turu terselit slogan politik didalam logo kemerdekaan. Logo ini terus menjadi kutukan dan ejek di alam maya, dihentam di favebook, twitter, malah melarat sampai ke youtube.

Bukan tidak patriotik, tetapi ada yang rakyat rasakan tidak patut, tak kisahlah logo itu buruk ke cantik ke tidak. Tetapi minta tolong sangat-sangta jangan campur adukan politik didalam hal-hal begini.




Hitler Marah Logo Kemerdekaan ke 55 Buruk



The Rock Pon Terkejut Beruk