7/08/11

Filled Under:

Mimpi Di Gigit Ular


Alhamdulillah sudah masuk hati ke tujuh kita berpuasa dengan jayanya...semoga semangat nie kekal hingga kehujungnya...hehehe...tahun nie sekali lagi aku terpaksa berpuasa di tempat baru Kat Kuantan, first time aku berpuasa kat sini, jadi juadah dan selara lain la skit...bayangkan kalau korang makan murtabak kat sini xde kuah kari dal cuma ada bawang jer...hu3...

Tapi pengalaman sahur kat sini ala kadar jer...macam tahun2 lepas jugak la...biasa nya bagun jap buat air dan makan biskut jer pun dah cukup...hehehe...ambil berkat orang kata...tapi aku dah miss 1 kali sahur sepanjang 7 hari nie...

Nak citer skit nie, pagi tadi aku tidur lepas sahur, tiba-tiba pula aku bermimpi...jeng3...bukan mimpi yang pelik3 ek...tapi mimpi di gigit ular...korang tau tak apa maksudnya...memang real la mimpi tue...siap aku leh rasa sakit...

Nie makna yang aku jumpa dekat internet tak tahu la betul ke tak...Apa pendapat korang...???

* menurut Islam:
o Mendengar Bunyi Kulit Ular: bermakna menjauhkan diri dari musuh yang menyembunyikan permusuhan dan berusaha untuk mengalahkannya. Jika bermimpi dibelit dan dipatuk ular alamatnya akan beristeri dan jika perempuan akan lekas bersuami.
Jika anda seorang jejaka atau seorang gadis bermimpi melihat atau dipagut (digigit) ular, bermakna akan segera mendapatkan pasangan atau jodoh. Dan bila anda telah menikah bermimpi demikian, bermakna akan memperoleh kemakmuran hidup. Mimpi melihat ular kecil dengan tiba-tiba berubah menjadi naga, bermakna akan ada orang besar yang menolong anda. Melihat ular berwarna-warni, bersirat kebahagiaan segera terbayang pada anda. Mimpi melihat ular yang banyak sekali, bermakna akan panjang umur. Mimpi dikelilingi banyak ular, bermakna firasat akan banyak orang yang memusuhi anda.