29/04/11

,

Kisah Kematian Yang Ironik

1. Hans Steininger


Menjadi terkenal kerana janggutnya yang panjang berjela, beliau merupakan seorang Professor di University of W├╝rzburg. Janggutnya yang yang sepanjang 4.5 kaki itu sering diperkatakan oleh sasterawan-sasterawan dan juga diabadikan di sebuah patung batu untuknya.

Namun, janggutnya juga adalah penyebab kematiannya dimana berlaku kebakaran dan dalam usaha menyelamatkan diri, beliau terpijak janggutnya lalu terjatuh sehingga patah leher lalu mati.

Budak 12 Tahun | Diisytihar Maharaja Jaipur


JAIPUR 28/04/2011: Seorang budak berusia 12 tahun, telah ditabalkan sebagai Maharaja Jaipur iaitu sebuah negeri di India yang suatu ketika dahulu diperintah oleh dinasti diraja yang paling berpengaruh dan terkaya di benua kecil itu.

Dalam satu majlis yang penuh dengan adat istiadat turun temurun, Kumar Padmanabh Singh telah dirahmati oleh pendeta dan diberi penghormatan ketenteraan oleh pengawal-pengawal istana.

Pengiktirafan ke atas susur galur diraja dan gelaran diraja termasuk Maharaja Jaipur telah dimansuhkan di India selepas mencapai kemerdekaan dari Britain pada tahun 1947.

27/04/11

Kehampaan | Bilakah akan bertemu kebahagiaan.


Bertahun lama, hampir tiba ke puncaknya. Tak ku sangka berakhirnya, persahabatan kita. Biarpun, Kini terpisah. Akan ku tempuh dengan tabah. Biarpun menderita, akan ku hadapinya. Kita semua kecewa dan terluka. Kerana kita sama. Inginku ubah segalanya, seperti sediakala. Kehampaan, melihat kita bercakaran berpanjangan. Kehampaan, bilakah akan bertemu kebahagiaan...

26/04/11

,

Misteri 10 Jari 'Dikerat' Cantik



GOMBAK - Kejam! Perbuatan penjenayah terhadap mangsanya semakin sukar dijangka dengan kes terbaru polis menemui 10 batang jari seorang lelaki yang dikerat 'cantik' dibuang atas landasan kereta api berhampiran Taman Sri Putra Emas, Kuang di sini semalam.

Kesemua jari yang dibungkus di dalam beg plastik berwarna putih itu ditemui pada pukul 9.55 pagi oleh pejalan kaki sebelum memaklumkannya kepada kakitangan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

25/04/11

Jawatan kosong | Makmum Lelaki & Perempuan Di perlukan


TEMUDUGA TERBUKA!!!

Makmum Solat Jemaah 5 Waktu Di perlukan!!!
 
Jawatan terbuka kepada lelaki dan perempuan.

22/04/11

Contest Review Blog Fix Computer Problems



Huhu...rasa gementar la plak...ermm...sbb nie first time masuk contest nie...hehe...disebabkan dijemput sendiri oleh tuan empunya blog mj ( micheal jackson kot hehe..)...jadi dengan sopan santun nyer ini aku mengumumkan aku menyertai contest  review blog Fix Computer Problems nie secara rasmi nyer.

So kepada sesiapa yang blom join leh r join sbb dgr citer hadiah dia pon lumayan...huhu...klik sini derrr

19/04/11

Kaki pancing langsung perkahwinan di kolam ikan

ARIFFIN bersama isterinya, Normazliza memancing ikan di hari persandingan mereka di kolam pancing di Kuala Ibai semalam.



KUALA TERENGGANU – Ketaksuban terhadap hobi memancing memberi inspirasi luar biasa kepada seorang mekanik untuk melangsungkan perkahwinannya dengan wanita pilihan di sebuah kolam ikan di Kuala Ibai di sini kelmarin.

,

Raifal AK-47 diperbuat daripada kristal

SEORANG wanita memegang raifal AK-47 yang diperbuat daripada kristal Swarovski ciptaan Nicola Bolla.

MILAN, Itali - Kristal mewah Swarovski sinonim dengan barang kemas, ukiran elegan dan candelier tetapi seorang pengukir, Nicola Bolla, menggunakan kristal tersebut untuk menghasilkan pelbagai arca yang menakutkan.
,

10 Jutawan Yang Paling Pelik Di Dunia

Wang besar2...huhu...bila nk kaya cam ni hah?...jadi jutawan...tidur pon duit masyuk, leh pakai kereta besar, rumah  besar, isteri pon besar ramai....hehee...
Tapi sifu aku pernah pesan.."kalau nak goyang kaki jadi orang kaya, tapi nak jadi orang kaya xleh goyang kaki"...ada paham...hehehe...tetapi walaupon jutawan  mereka nie tetap manusia jugak...ada perangai masaing-masing, lain orang lain ragam kan....jom kita tgok 10 jutawan yang paling pelik di dunia nie....hehe


18/04/11

Fenomena Usop Wilca

Nama : Syed Mohamad Asri
Tarikh Lahir : Rahsia la awok...hehehe...pergi la tny dia sndirik...hahaha...
Tetiba jer nama Usop Wilca menjadi bualan ramai ...hingga kan pelakon utama filem "Hantu Kak Limah Balik Rumah" pun tenggelam dek nama dia ni...huhu...hebat sangat ke dia ni...jom kita tengok...ce citew..ce citew

Jom baca sikit pasal dia nie...huhu

16/04/11

,

10 Gambar Yang Gemparkan Dunia

Di bawah pula ialah 10 keping gambar yang menggemparkan dunia semasa kejadian tersebut. Kalau nak tahu lebih pasal kejadian-kejadian tersebut, pergi tanya dengan mak cik Wikipedia.


1. Seperti yang kita tahu, Amerika menjatuhkan dua bom ke Jepun setelah terjadi serangan di Pearl Harbour. Bom di jatuhkan di kota Hiroshima dan Nagasaki. Kedua bom atom ini telah menewaskan 90,000-166,000 ribu nyawa di Hiroshima dan 60,000- 80,000 ribu jiwa di Nagasaki.

11/04/11

DAPATKAH MORAL TEGAK TANPA AGAMA?

Pada lingkungan masyarakat yang tak beragama, orang cenderung melakukan
beragam tindakan yang tak bermoral. Perbuatan buruk seperti penyogokkan, perjudian, iri hati atau berbohong merupakan hal yang biasa. Hal demikian tidak terjadi pada orang yang ta’at kepada agama. Mereka tidak akan melakukan semua perbuatan buruk tadi karena mengetahui bahwa ia harus mempertanggungjawabkan semua tindakannya di akhirat kelak.

Sukar dipercaya jika ada orang mengatakan, “Saya ateis namun tidak menerima sogokan”, atau “Saya ateis namun tidak berjudi”. Mengapa?

MENGAPA KITA DIUJI?


Allah menguji manusia di muka bumi untuk memisahkan antara mereka yang beriman dan mereka yang tidak beriman, serta untuk menentukan siapa yang terbaik amal perbuatannya. Oleh karena itu, pengakuan seperti “aku beriman” tanpa bukti tindakan yang sesuai dengannya tidak lah cukup. Di sepanjang hayatnya, manusia diuji dalam hal keimanan dan keta’atannya kepada Allah, termasuk kegigihannya dalam memperjuangkan agama Allah. Pendek kata, diuji dalam ketabahan sebagai hamba Allah dalam berbagai kondisi dan lingkungan yang dikehendakiNya. Ini dinyatakan Allah dalam ayat berikut:

Dia Yang Mematikan dan Menghidupkan untuk menguji siapa di antara kamu
yang terbaik amalnya. Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun. (Surat Al-Mulk: 2)


8/04/11

Minggu Tidak Menonton TV


Wei...jom kita ramai2 menyahut seruan Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) ...MINGGU TIDAK MENONTON TV....okey aper...hehe...korang brape jam sehari tngok tv???...fuh...mak ai...lama tue...huhu...aku plak..xsmpai 1/2jam...len la lau ada bola...sbb bola men 90 minit dik...

7/04/11

Sakit Hati!!!


Marah nie wei...ntah aku pon xtau nk mrh kat saper...saje2 nak marah...rasa x puas hati...tensyen giler....bengang btol...@%^&%@&^...fuh...bw bertedang der...cer citer ce citer....

sakit hati aku ini adalah disebabkan perangai orang kita, yang tak pernah berubah. suka cakap belakang, mengumpat. Aku tau da perasaan hasad dengki tu. Lau x puas hati bgtau la depan2, xyah cakap belakang.

6/04/11

Tutorial cara pasang iklan churp2 dekat blog

Bagi menjawab kecelaruan adik kita sorang nie atiera...so aku buat la tutorial nie...mungkin sbb dia jeles kot dgn iklan churp churp aku nie...hahaha...prasan la kow...eh tp sblom ape2...ape kate korang nek atas gi klik sebijik dua iklan kat atas tue...hehe..kasi upah la beb..dh penat2 buat tutorial nie kan...


Okeh murid2 dengar sini:-

Bangku Kosong - blog hasrulhassan

JOM BERSAMA MEMERIAHKAN BLOGLIST BANGKU KOSONG - Sebuah blog dari hasrulhassan. Blog kisah penceritaan suku abad. KLIK SINIE >>>http://hasrulhassan.blogspot.com

Apesal!!! X puas hati ker???


Rilex der..pepagi dh marah2 nie...xcool la beb...huhu...Apesal?....nie nk ce citew skt psl apesal.com...ha3..
nie bukan tempat korang nk cari gaduh lar...nie tmpat yang HOT sgt2...terutama bg blogger2 new bies cam aku atopon korang yang nk up kan skit trafik tue...lau x caya cuba tny blogger ammboi kite nie...
die pon dh try...best kan? kan?

4/04/11

,

Salji di Gurun Sahara

Gurun Sahara...saper xknl kan...lau xknl pergi tny cikgu geo...huhu...tmpt nie sgt panas sbb nie kan padang pasir...kering kontang...dh nama pon gurun kan....tp x sama dgn gurun kt kedah tue...hehe...ok siyes nie....tp jd pelik lar kan...tiba2 jer...salji nak turun kat gurun nie...ermm...dunia skang dh semakin bnyk fenomena yng pelik2 berlaku...dh nk kiamat ker???...so renung2 kan lah...diri masing2...enjoy the picture...>_<





Suke nyer dak nie men salji....xpernah jumper la katakan...

3/04/11

GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Gegarkan duniamu...gegar 1000 blog...gegar bersama Ben Ashaari...jom kita bergegar...biar bergetar..>_<

Mahkluk tuhan paling hot : Follower ke 111

Ladiss n gentelmenn...diumumkan penerima award seterusnyerr...huhu...

kjp rasa dh smpai 100 lebey follower...erm aku pon xtau nk bangga ke bangang skang nie...sbb duk tgok member2 pnya blog pnya la ramai follower...ada yang dh beriban folo pn ada...kui...so jom kite tgok sapa bdak betuah tu....tarraaa...


mula2 aku agak konfius n blur...no idea saper la mahkluk tuhan yang hot nie...so aku pon wat lar research skit...aku tlh jumpa kesan tapak kaki kiri bdak nie...dgn kesan bukti yng ditinggalkan aku follow dia smpai umah dia...ermm2...


so...cam besa dlm ceta gerak khas...markas penjahat pon dpt dikesan...kui3...http://mylifeme-mia.blogspot.com

Dan x disangka2 aku pon jd follower ke-110...kui3...kurang satu lg daaa...so sudi2 lah trime award aku nie yang x seberaper nie..thanks Mia n semo2 member yang len...yang sudi follow...yang sudi singgah sini....>_<

2/04/11

,

Misteri Mona Lisa Dibongkar

POTRET Mona Lisa dilukisLeonardo da Vinci.
ROM - Seorang ahli sejarah seni Itali, Carla Glori, mendakwa dia telah membongkar siapa wanita dalam lukisan Mona Lisa, karya pelukis tersohor Leonardo da Vincci, lapor sebuah akhbar semalam.

Sejak berkurun-kurung lamanya, identiti dan senyuman Mona Lisa menarik minat pakar-pakar dengan pelbagai teori dikemukakan mengenai asal usul potret itu.

Berpandukan sebuah jambatan batu di belakang Mona Lisa yang tertera angka 72 jika lukisan itu dibesarkan, Glori berkata, jambatan itu melintasi sungai Trebbia di Bobbio, berhampiran Piacenza, utara Itali.

"Setelah beberapa abad berlalu, bentuk muka bumi tempat itu telah banyak berubah tetapi jalan berliku dalam latar belakang Mona Lisa masih jelas di Bobbio," kata Glori.

1/04/11

April Fools ???


April Fool's Day ini mula dirayakan sewaktu kejatuhan kerajaan Islam di Sepanyol. Setelah bertapak berkurun-kurun lamanya di Granada, Sepanyol, kerajaan Islam akhirnya runtuh diserang tentera-tentera Kristian.

Penduduk-penduduk Islam diSepanyol (Moors) terpaksa berlindung di dalam rumah masing-masing untuk menyelamatkan diri. Tentera-tentera Kristian bagaimanapun tidak berpuas hati dan berusaha untuk menghapuskan orang-orang Islam dr Sepanyol.

Penduduk-penduduk muslim ini, diberitahu bahwa mereka boleh berlayar keluar dari Sepanyol dengan selamat bersama-sama barang-barang keperluan mereka dengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh dipelabuhan. Orang-orang Muslim yang risau sekiranya tawaran tersebut merupakan suatu penipuan, telah pergi keperlabuhan untuk melihat kapal-kapal yang dimaksudkan.